Followers

Status (^_^) Cik Eyfa

Saya sayang ibu saya ♥

"Rabu:12 May 2012"

Tuesday 5 July 2011

Audit + or = JURUAUDIT = Auditor

hari ni aku ingin sesangat mengulas tajuk AUDITOR atau dalam bahasa melayu di kenali JURUAUDIT.
Masa blaja dulu subjet audit ni lah salah satu subjet yang paling tidak suka bagi student2 yang suka dengan subjet kira2..
bagi masyarakat.. subjet akaun ni biasanya dikaitkan dengan kira2. tapi salah angapan tu semua subjet ataupun kursus yang di ambil di universiti ke, politeknik ke ataupun kolej2 swasta mesti ambil subjet teori..
bagi aku, aku paling lemah dalam hafal-menghafal ni..


baca skit dalam dua tiga patah, lima minit kemudian dah lupa dah..
kalau khatam 1 modul audit tu pon sebab nak final..
bila time ade kuiz je mula la rasa nak nagis..




al maklumlah 14 kali baca benda sama pon still x masuk2.. hehehehe.Sekarang aku dah pon keja dalam bidang ni..
Aku ingatkan kerja sebagai juruaudit ni sama dengan belajar dulu, tapi jauh sekali.
Aku rasa belajar tu macam kaedah-kaedah audit je bukannya audit.


Enjoy la jugak keja ni. Dapat pergi out station, makan-makan, kenal dunia baru, kenal orang yang berpengalaman dan macam-macam la.


Kadang-kadang ade gak rasa bosan. Maklumlah buat kerja yang sama.


Kerja kat syarikat sekarang iaitu Cheng & Co. ni pon best sesangat.


Pengurus cawangan (branch maneger) dia baik sesangat. Miss Evelyn namanya.


Masa mula-mula aku lapor diri dulu punya la takut, maklumlah aku kan tak suka dengan subjet audit. Tapi Miss Evelyn lah ajar aku macam mana nak buat audit.






Ni gambar Miss Evelyn, orang nya kecik molek je dan cumel. :)



(Gambar ni aku kipnap dlm komputer opis hehehee)






Salam.





effa







No comments:

Post a Comment

Cakap skit untuk Cik Eyfa \\(^_^)//

hitungan saat sy mula bebloger...

Daisypath Anniversary tickers

Suka sangat lagu ni...slow motion (>,<)