Followers

Status (^_^) Cik Eyfa

Saya sayang ibu saya ♥

"Rabu:12 May 2012"

Tuesday 9 August 2011

DUIT A.K.A MONEY!!

Duit..
Duit ni bagi saya nyawa kedua selepas nyawa kita sebetul nye la.
Kalau x de duit cam ne kita nak hidup lah kan.
Pada zaman serba moden ni keperluan mengatasi segalanya.

Macamana ye nak dapat duit lebih.
Dah banyak kali saya pikir.
Kadang-kadang rasa sedih pikirkan nasib diri.

10 tahun yang lepas mungkin kalau ade diploma tu boleh hidup mewah.
Tapi zaman sekarang diploma sama je dengan SPM.
Kalau gitu baik x payah blaja..
Cam ne ye nak dapat duit banyak ni..

Ke kena kawin dengan anak orang kaya. (tu pon kalau ade anak orang kaya yang nak)
Kalau di pikir-pikirkan mampu ke gaji saya hari ni dapat menampung masa depan saya.
Nak sambung blaja memang lah nak..
Masuk yang kali ni dah 3 kali apply.. kesemuanya x dapat.

ke saya silap pilih kos dulu ye..
ataupun saya x blaja sungguh2 masa saya kecik2 dulu. entah la.

Menyesal pon x de gunanya kan.
Life must go on!! right!!


Rezeki x kemanakan.
Betul ke untuk berubah salah satu caranya ialah BERHIJRAH!!
saya ade pikir gak tapi macamana ye.
Tuhan ade cakap.
Kita perlu berdoa. tetapi dalam masa yang sama kita perlu berusaha..
Isyallah!! Amin {^_^}




TQ BACA BLOG SAYA {^_^}

ASSALLAMUALAIKUM..


No comments:

Post a Comment

Cakap skit untuk Cik Eyfa \\(^_^)//

hitungan saat sy mula bebloger...

Daisypath Anniversary tickers

Suka sangat lagu ni...slow motion (>,<)